今天早上,有陌生的朋友問了我有關費登奎斯方法的事情,稍微小聊後幾個小時的現在,忽然想到,費登奎斯私底下說過的一段,令我淚流滿面的話:
"I am a fighter all my life, because I'm scared all the time."
"在我這一輩子之中,我一直是一個鬥士; 因為我隨時隨地都感覺到自己是很害怕的."
 
思緒跳到費登奎斯所說的另外一段名言:
"Find your true weakness and surrender to it. Therein lies the path to genius.
Most people spend their lives using their strengths to overcome or cover up their weaknesses.
Those few who use their strengths to incorporate their weaknesses, who don't divide themselves, those people are very rare."
"找到你真正的弱點並且臣服於它,在這之中有著通往天才的道路.
大部分的人窮盡一生於---運用自己的長才來克服或掩飾自己的弱點.
而那些沒有分裂自己,反而將自己弱點融入自己長才的人,是極少數的."
 
我內心現在浮出的話是:
"You found yourself vulnerable yet strong and powerful.
And then you feel yourself as a whole. A respectful human being.
Yes, honor yourself!"
"當你發現自己是脆弱的同時,也發現自己是強而有力的;
接下來,你感覺到自己的完整.
是一個值得被尊重的人.
是的,榮耀你自己吧!"
 
謝謝所有願意在我們彼此之間,曾顯露脆弱面的朋友們,希望在過程中,都是彼此的救贖.

arrow
arrow
    全站熱搜

    yiruchen0409 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()